Chirurgia dentară permite soluționarea problemelor medicale ce au ca punct de plecare sistemul dento-maxilar, de tipul: granuloame, chisturi maxilare, descoperirea dinților incluși, intervenții pre-protetice, extracţii dentare dificile, abcese dentare, implant dentar, rezecții apicale, intervenții la nivelul frenului labial, afecțiuni parodontale, adiţii osoase, sinus lift etc.

Stabilirea diagnosticului și elaborarea unui plan de tratament adecvat sunt foarte importante pentru succesul intervenției, de aceea în clinica noastră acestea se realizează cu consultarea unei comisii medicale interdisciplinare.

Tipuri de intervenții chirurgicale

Extracția dentară

Extracția se realizează doar atunci când toate celelalte soluții de tratament s-au epuizat.
Un dinte poate prezenta indicație clară de extracție în caz de:

• fractură corono-radiculară
  • mobilitate crescută
  • lipsa spațiului pe arcadă, cu scop ortodontic
  • complicații ale unei patologii care duc la afectarea dinților vecini
  • existența unui dinte inclus (nu a erupt din gingie) sau semi-inclus (a erupt parțial din gingie)

Implantul dentar este o procedură care constă în realizarea unui spațiu în osul maxilar/mandibular, în vederea aplicării unuia sau mai multor implanturi, urmată de închiderea prin sutură (coasere) a gingiei. În anumite cazuri, în funcție de patologia dentară a pacientului, când masa osoasă este insuficientă pentru a asigura stabilitatea implantului dentar, poate fi necesară adiția osoasă - procedură prin care se adaugă os artificial în zonele în care se dorește implantarea.

Intervenția la nivelul frenului labial se realizează atunci când acesta e necorespunzător inserat și provoacă retracții gingivale, apariția de spații interdentare sau tulburări de vorbire. Această manoperă constă în secționarea frenului și sutura sa într-o poziție favorabilă sau chiar îndepărtarea unei părți din frenul buzei.

Rezecția apicală/chistectomia reprezintă înlăturarea țesutului infectat și a vârfului rădăcinii unui dinte sau a unui chist de la acest nivel. Este efectuată numai în situațiile când infecția e prea extinsă pentru a fi tratată endodontic, ca metodă de salvare a dintelui de la extracție.

Intervențiile pre-protetice sunt nivelări ale crestei osoase sau intervenții la nivelul gingiei, care au ca scop adaptarea mai bună a protezei la câmpul protetic (ajută proteza să stea mai bine pe maxilare și să nu jeneze).

Tratarea afecțiunilor parodontale se poate realiza prin:

• alungiri coronare
  • tratament chirurgical
  • grefe de gingie
  • chiuretaj subgingival
  • eliminarea abceselor dentare

Descoperirea dinților incluși constă în îndepărtarea gingiei și a osului care acoperă dintele blocat în os, cu scopul aducerii dintelui în poziția corectă pe arcadă. De regulă, este asociată unui un tratament ortodontic (de exemplu, purtarea unui aparat dentar).

Ortodonția este ramura stomatologiei care se ocupă cu poziționarea corectă a dinților pe arcade. Extracția dentară în scop ortodontic se realizează pentru a putea face loc dinților să se alinieze în mod corespunzător, în cazurile în care există înghesuiri dentare severe.

În funcție de de patologia existentă și structurile anatomice ale pacientului, pot fi necesare intervenții simple sau mai complicate. Clinica noastră este dotată cu aparatura necesară efectuării intervențiilor chirurgicale și dispune de o sală de recuperare post-operatorie, unde pacienții sunt ținuți sub observație ulterior procedurilor.

Toate intervențiile chirurgicale se realizează cu anestezie locală.

Indiferent de caz, pentru o vindecare corespunzătoare este esențială urmarea cu strictețe a indicațiilor post-extracționale ale medicului.