Vizita la medicul pedodont este absolut necesară odată cu apariția primilor dinți de lapte!

Sănătatea orală a copiilor este foarte importantă. Controlul dinților de lapte și tratarea lor la timp pot preveni apariția altor afecțiuni, asistența stomatologică de specialitate ajutând la menținerea în timp a unui zâmbet sănătos.

Afecțiuni dentare la copii

Caria dentară reprezintă distrugerea ţesutului dur al dintelui, de lapte sau definitivi. După deteriorarea unei mari părţi din smalţ, suprafaţa acestuia se prăbuşeşte, formând caria. Cariile sunt mai frecvente la copii decât la adulți. Consumul excesiv de dulciuri, alimentația nesănătoasă și igiena orală deficitară sunt principalele cauze ale apariției cariilor.

Prezența cariilor la copilul dumneavoastră poate fi confirmată sau infirmată numai de medicul pedodont, pentru că, de multe ori, o carie se dezvoltă sub suprafaţa dintelui, unde nu poate fi observată cu ochiul liber.

Abcesul dentar este o infecție la baza dintelui și constă într-o tumefacţie (umflătură) care deformează regiunea în care este localizată. Stratul extern al gingiei este roşu, congestionat şi tensionat, provocând copilului dureri. Cauza principală a apariției abcesului este o carie netratată, care a condus la inflamarea pulpei dentare.

Înghesuirile dentare apar atunci când pe arcadă nu este suficient spațiu pentru ca toți dinții care erup să fie corect aliniați. Înghesuirea dentară apare atunci când nu este o concordanță între mărimea maxilarului și mărimea dinților sau atunci când dinții de lapte cad prea repede sau prea târziu. Înghesuirile dentare pot fi corectate cu ajutorul aparatelor ortodontice.

Înghesuirile dentare nu afectează doar frumusețea zâmbetului, ci și starea de sănătate a copilului, deoarece favorizează apariția cariilor și dereglează mușcătura.

Gingivita - principala cauză a apariției gingivitei este igiena orală necorespunzătoare, fiind cauzată, de obicei, de acumularea de placă bacteriană de-a lungul gingiei. Placa dentară este un strat lipicios care conține bacterii. Sistemul imunitar reacționează printr-un răspuns inflamator, manifestat prin roșeață, iritarea și umflarea gingiei din jurul dintelui.

Gingivita cronică este frecventă la copii, și, dacă este lasată netratată, poate avansa spre forme grave de boală parodontală. Poate fi tratată cu succes dacă diagnosticul se face la timp și se urmează tratamentul recomandat de medicul pedodont.

Pentru asigurarea menținerii unei dentiții sănătoase, recomandăm periajul de două ori pe zi și efectuarea vizitelor regulate la medic (o dată la 6 luni).

Asigurăm sănătatea pe termen lung a danturii copilului dumneavoastră prin atenția deosebită cu care efectuăm tratamentele stomatologice pedodontice.